Middags tips !

Detta är INGEN diet middag !

Iom jag är en expert i köket både på nyttig mat, snabb & enkel mat , god mat osv tänkte jag ge er ett tips då & då vad man kan laga till middag om ni har dålig fantasi !

Idag blir det:
Klyftpotatis med skivad mossarella ost & koktailtomater i ugnen
Bacon lindad Kyckling file
Bearnäs sås

Det är super enkelt att göra & tar inge tid alls !
Man kan fuska om man vill & köpa färdiga klyftpotatis men det tycker inte jag man ska göra ;)

Man lägger klyftpotatisen på en stor plåt, skivar & lägger på mosarella ost ( går bra med annan ost givetvis ) Sen brukar jag lägga på koktailtomaterna hela ist för att dela dom.
In i ugnen & ja.. man ser ju när det är klart !
Medans det är i ugnen lindar man in kykling filerna i bacon & nu till sommaren så grillar man det för att få den där sommar känslan :)
Bearnäs såsen kan man antingen va hightech som jag & göra den själv (tar långtid) eller gör man en på påse eller varför inte en helt färdig?

Detta är super gott & jätte enkelt att göar & det tar max 30 min att göra !

+ jag brukar även krydda potatisen & lägga på vitlöksklyftor just för smakens skull.
Men det gör man som man vill !


Glöm inte osten ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback