Resultat från dagens tävling !

 
Tja bloggen !
Som ni ser har jag lagt ner tid på att tom rita ner banan så ni vet vad jag snackar om ;)) Jag har en fantastisk fin häst som jag nog kommer få sjukt mycket placeringar på och som jag kommer ha kul med i framtiden :)) Jag HADE SERIÖST vunnit om det inte blev som det blev .... ! Men men Burbis va iaf fin :))

Vi hoppade grunden felfritt ( den blåa färgen ) sen kom vi till omhoppningen ( den röda färgen ) och jag hade innan sett att hon som ledde klassen, när hon hoppade hinder nr 11 hade hon 18 sekunder. När jag hoppar hinder nr 11 är jag nere på 13 sekunder ! Jag svängde jätte snävt till hinder nr 12 och skulle bara rakt fram på bååge ner till sista hindret nr 13 ! MEEEEEEEEEEEN ! Fick as bra sväng till 12 och galoppen va som sagt stor och gick väldigt fort ! När jag rider förbi utsläppet så står däär tydligen 3 tjejer och håller på med krattor !? ( gröna ringarna ) Så va gör inte Burbis då? Jo som ni ser den rosa linjen... så blir han rädd och slänger sig åt höger och det va ju INTE ja berädd på för ja va helt inne på att hoppa sista hindert för ja ville ju så klart vinna ! Ist fick ja försöka hålla mig kvar och när ja i sista sekund får tag på tyglar osv så står hinder nr 2 där ( baklänges) och min hästa hoppar ju som sagt allt och hur mycket ja hade försökt dra i honom hade han hoppat det ändå..... så han hoppade det ist och ja blev utesluten.... ASSÅ VA FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN ! Sjukt störigt när jag kan typ garantera till 110% att jag hade vunnit OM ja också klarat sista hindret givetvis ! Hade ja rivit det hade ja blivit sämst 6a ändå. Men ändå ni fattar inte så störigt ! Ja va ju helt inne i min ridning men hade dom bara stått stil hade han inte blivit rädd men han är ju faktiskt en unghäst ! Hade ja ridit som unghäst hade ja fått rosett för ja va felfri i grunden som vanligt :)) Haha burbis fatta ju ingenting ! Han hoppade iaf sjukt bra och kändes sjukt fin och nu vet jag att jag har en häst jag kan rida fort på men ja, får väl va berädd på att säga till banpersonal att inte stå så då han blir skrämd. Men men det är historia nu. Den som vann tyckte nog det va bra ! Aja sjukt störigt men man kan ju inte göra något åt det HAHA kommer nog mest skratta åt det om någon dag men just nu är det sjukt iriterrande !

Men fy fan vad jag älskar min lilla häst ! Han är verkligen fantastisk  ♥ Tror verkligen han och jag kommer bli ett fint team när vi får rätt på svängandet osv :)) Han behöver få rutin på att gå omhoppningar nu :)) Nästa tävling vet jag inte när det blir :(( Men hade tänkt att han skulle få gå som riktig häst i 110 på reginol tävling ! Hejja min fin fina Burbis <3 I love you <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback