Helgens tävling

Hej
I lördes var det tävling med Burb och Fornarinis. Hade inga större förväntningar då jag haft en jobbig vecka,,, kändes bara som allt var jobbigt och allt gick emot en ... ( dock har det gått skit bra med pa03 platinum edition demos )

Var iaf sjukt opepp och det beror mycket på att jag inte fått sova ordentligt på 6 nätter...men trotts det var hästarna super duktiga <3
 
Jag är så glad att Fornarina går så otroligt fint nu !! Allt mitt markarbete har verkligen gett resultat ! Hon är mycket starkare och trampar under sig på ett helt annat sett ! Hon är lätt att få tillbaka och hon tar halvhalter sååå fint ! Hon har verkligen börjar visa vad hon kan :)) Känns så roligt med tanke på att med henne precis som burb har jag gjort ALLT jobb helt själv ! Jag tränar varken dressyr eller hoppning för någon utan jag gör verkligen ALLT själv. Utvärderingen av den här tävlingen är klockren. Hon kändes bra på precis allt ! Så i slutet av veckan när jag ska hoppa lite så blir det inte att träna på något speciellt med henne för hon kändes super :))

Jag har nu en felfri runda i 1 och 1 i 110 ! Bra med tanke på att hon knappt tävlat ! Tror detta va hennes 4e tävling iår !? Satt igång henne sent efter vintervilan för jag ville inte rida henne i ridhuset....! Så väldigt skönt att hon så snabbt har kommit igång igen :) Jag behöver antingen en felfri ritt i 1m ( då får hon hoppa 1m som avd A ) eller en felfri ritt i 110 ( då får hon gå både 1m och 110 som avda ) ! Hade varit skoj om hon fick gå som avdelning A iaf i 1m i Tingsryd :)) Hade varit riktigt skoj ! så jag hoppas för allt i världen att nästa tävling att vi går felfritt i antingen 1m eller 110 ! Hejja Fornarinis :))
 
Och min älskade fina älsklings Burb <3 Jaaa.... dom som råkade se mina ritter i 1m och 110 kan jag säga att jag skämms !!! Min häst är helt jävla fantastisk och det är INTE många hästar som hade hoppat som han gör! Det var verkligen ingen jämn rytm och det kändes mest som jag och burb bråkade , han ville inte lyssna på mina halv halter och när han gjorde det tog han det för "hårt" och började studs och då får jag rida frammåt och då stämmer inte ett ända avstånd och han kommer helt åt helvete fel men vad gör min häst? Han rör inte en bom och hoppar helt fantastiskt och räddar sitvationen galant den talang som han är och där sitter jag och det känns inte alls bra ! Vill att det ska flyta på jämnt MEn att jag ska kunna få stop på han om jag vill och framför allt kunna svänga !!! Jag rider markarbet , tränar på halv halter osv osv osv men han är PRECIS som sin mamma. Inget sånt hjälper. Han är som han är. Får träna vidare och låta han springa på för så här illa vill jag inte det ska se ut och kännas ! Min häst är fantastisk och jag är så otroligt glad att han är så snäll som han är <3 Men nästa tävling ska jag låta honom bestämma allt. Jag ska låta honom få ta tag i hindren 10m innan och inte hålla på med halv halter och grejer! Han verkar inte vilja ha min hjälp haha ! Min fina Burbis <3 Men fast det inte kändes bra så rörde han inte en bom i varken 1m eller 110 ! Felfri i båda :)
 
Tycker båda mina älsklingar är otroliga på sina egna sett fast dom är olika att rida! Men det dom har gemensamt är inställningen och deras enorma vilja ! Att stanna finns inte för dom. Dom hoppar i alla lägen och sånna hästar vill man vara rädd om ! Jag hoppas aldrig att jag någonsin kommer råka sätta dom i ett läge där dom hoppar och slår sig ! Jag hoppas att deras positiva inställning och vilja alltid kommer finnas där och jag gör allt för att dom ska tycka det är kul ! Dom litar på mig och det känner man. Annars hade dom inte ställt upp som dom gör? Vi hjälps åt som ett team och det är så det ska vara :) Blir nästan tårögd dom gångerna när man känner "oh nej nu ligger vi kanske inte jääätte bra på det här hindret " men så ställer dom upp och fixar det på något sätt. Ställer upp för MIG, hjälper MIG !
 
Jag har själv ridit in båda och tävlat båda själv. Jag är STOLT över mina hästar ! Är så roligt var tävling när man får så fina kommentarer av folk! Fick tex höra att Fornarina va otroligt fin och hög ridbarhet på banan ! Hur glad blir man inte då? Burb det lilla charm trollet får ofta beröm för sin hoppkapasitet och kvickhet. Dom förtjänar beröm för dom är fina. Mina älsklingar <3
 
Klart alla har sina dagar, senaste tävlingen var båda övertaggade och det gick liiite väl fort så fick göra lite volter och tom göra halt för att få lite kontroll haha ! Men markarbetet + rida ut en massa hjälpte för nu tävlingen efter var båda som sagt felfria i 110 :)
 
Nä detta blev ett över kryddat långt inlägg ? Men det blir det ibland ! Ska lägga upp lite bilder från tävlingen strax också :) Blev tyvärr inga hoppbilder på fornarina :( Men blev några på Burb :)

Imorgon ska jag rida ut på alla hästarna så hoppas inte det öser ner :P
Puss hej !
 
Fornarina och jag i Tingsryd 2012 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback